آموزش تئوری موسیقی (ABRSM)

ABRSM  چیست؟
انجمن مدارس وابسته ی سلطنتی موسیقی (Associated Board of the Royal Schools of Music) که در سال 1889 میلادی تاسیس و در سال 2009 با نام رسمی تجاری ABRSM شروع به فعالیت کرد.

ABRSM  متشکل از مدارس سلطنتی موسیقی زیر می باشد:

1. آکادمی سلطنتی موسیقی :(Royal Academy of Music)
کنسرواتواری در لندن است که خود عضو انجمن موسسان دانشگاه لندن می باشد. این آکادمی در سال 1822 تاسیس شده و به عنوان قدیمی ترین مدرسه ی ارائه دهنده ی مدرک موسیقی در بریتانیا شناخته شده است.

   2. کالج سلطنتی موسیقی (Royal College of Music)(RCM):
  کنسرواتواری در کنزینگتون جنوبی در لندن می باشد که از طریق “منشور سلطنتی” در سال 1822 تاسیس گردید. این کالج یکی از 9  کنسرواتوار انگلستان می باشد.

   3. کنسرواتوار سلطنتی اسکاتلند :(The Royal Conservatoire of Scotland) کنسرواتواری است که در رشته هایی چون رقص ، نمایش ، موسیقی و تولید و پخش در قلب گلاسگو ، بزرگترین شهر اسکاتلند تدریس می شود. این کنسرواتوار در سال 1845 تاسیس شده که هر ساله بیش از 500 اجرای عمومی داشته است.

   4. کالج سلطنتی شمالی موسیقی : این کنسرواتوار در سال 1973 در منچستر انگلستان تاسیس شد که نه تنها مرکزی برای تحصیل موسیقی است ، بلکه مرکز اجرا برای کنسرت ها و فعالیت های موسیقایی دیگر می باشد.

این انجمن شاهد بیش از 650000 نفر متقاضی از 93 کشور مختلف دنیا می باشد.

آکادمی رومانس با فراهم کردن زمینه ی ارائه ی سرفصل هاوسیلابس های این موسسه و آماده کردن دانشجویان برای شرکت در آزمون ABRSM توسط بهترین اساتید موسیقی که فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های ‎‌‎اروپاهستند در راستای پیشرفت علاقه مندان موسیقی گام مهمی برداشته است. هنرجویان محترم میتوانند باشرکت در این دوره ها برای آزمون ABRSM آمادگی لازم را کسب نمایند.